-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:50155 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

چرا در تسبيحات حضرت زهرا(س) از جهت تقديم و تاخير تسبيح، تحميد وتكبير اختلاف نظر وجود دارد؟
درباره علت اختلاف تسبيحات فاطمه زهرا - سلام الله عليها - در تقديم و تأخير تسبيح، و تحميد و تكبير گفتن است كه روايات در اين زمينه به چند دسته تقسيم مي شود: 1- دسته اول؛ رواياتي است كه مي گويند الله اكبر 34 مرتبه و الحمدلله 33 مرتبه و سبحان الله 33 مرتبه (در اين زمينه چهار روايت وجود دارد)؛ 2- دسته دوم؛ روايتي است كه مي گويد هنگام خواب 33 مرتبه سبحان الله و 33 مرتبه الحمدلله و 34 مرتبه الله اكبر (در اين زمينه فقط يك روايت ذكر شده است)؛ 3- دسته سوم؛ روايتي كه مي گويد الله اكبر 34 مرتبه و سبحان الله 33 مرتبه و الحمدلله 33 (در اين زمينه 2 روايت ذكر شده و ذكر هنگام خواب را بيان مي كند). بنابراين چون روايات دسته اول بيشتر و بعضي از روايات آن نيز صحيح است و نيز مطابق عمل و سيره اصحاب و اكثر علما مي باشد؛ علما به روايات دسته اول فتوا داده اند و فرقي بين تسبيح فاطمه زهرا(س) بعد از نماز يا هنگام خواب نگذاشته اند؛ برخي از علما كه در اقليّت قرار دارند به خاطر احتياط كه عمل به اين دو روايت هم شده باشد، گفته اند: هنگام خواب الله اكبر 34 مرتبه و سبحان الله 33 مرتبه و الحمدلله 33 مرتبه بهتر است. براي آگاهي بيشتر ر.ك: 1- وسائل الشيعه، ج 2، ص 1024 به بعد 2- مفتاح الفلاح شيخ بهائي، باب پنجم، ص 333 وقتي كه خود معصوم(ع) - كه صاحب شريعت مي باشد - چنين دستوري بدهد، خود دليل بر اين است كه تقديم و تأخير اشكال ندارد؛ مگر اين كه دليلي بر اشكال آن از نظر شرع اقامه شود. در روايات و ادعيه فراوان است كه گاهي تحميد به تسبيح مقدم است و گاهي تسبيح بر تحميد مقدم است؛ مثل {Hسبحان الله و الحمدلله و لااله الا الله و الله اكبرH} كه به عكس تسبيحات فاطمه زهرا(س) و احكام دين خدا را با عقل نبايد محاسبه كرد؛ چون {Hانّ دين الله لايصاب بالعقول H} بلكه احكام دين را بايد از صاحب دين گرفت. افزون بر آن، ترتيب اذكار هيچ خللي در مسأله اسماء جلاله وارد نمي كند و جاي شبهه در اين زمينه نيست.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.